COVID-19 בישראל

פתרון לפקק במחלקות: אשפוז חלופי לחולי קורונה גריאטריים שהתאוששו

חולי קורונה קשישים שמצבם התייצב נותרים במחלקות ולא משתחררים למוסדות הגריאטריים כיוון שחזרתם מסכנת את הדיירים | נוהל חדש של משרד הבריאות מחייב מציאת מענה עבורם בתוך שעתיים מהשחרור

מחלקת קורונה בבית החולים איכילוב. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

נוהל חדש מחייב מעתה את משרד הבריאות למצוא מענה חלופי להמשך אשפוז עבור חולי קורונה גריאטריים שיכולים להשתחרר מבית החולים. הנוהל מחייב למצוא את התחליף בתוך שעתיים. כך נמסר אתמול (ב') בדיון שהתקיים בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת. יו"ר הוועדה, ח"כ אפרת רייטן-מרום, אמרה: "שמחה שהצלחתי לחבר בין הצוותים בשטח לבין משרד הבריאות ולהביא לצעד יעיל ומבורך זה שבסוף מציל חיים".

הדיון עצמו נועד להעניק אישורים שונים לתקנות משרד הבריאות במסגרת "צו בריאות העם". ח"כ רייטן-מרום סיפרה שקיימה סיור במחלקות הקורונה בבית החולים איכילוב בתל אביב. "במהלך ביקור הציגו הצוותים בעיה מרכזית הנוגעת לחולים המגיעים ממוסדות גריאטריים. הם מקבלים את הטיפול הנדרש ולאחר שמתייצב מצבם עד שניתן לשחררם, הם עדיין מוגדרים חולים בקורונה ואי אפשר להחזירם למוסדות מהם הגיעו נוכח הסיכון לדיירים האחרים. זה מייצר פקק וקושי בניהול מחלקות הקורונה. הפצירו בי למצוא מענה מיידי. בתום הביקור התקשרתי לגורמים במשרד הבריאות וביקשתי למצוא את הפתרון".

בתגובה לדברים אלה בישר ליאור ברק מאגף הפיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות, כי מאתמול צפוי נוהל חדש שיחייב במציאת פתרון חלופי לחולה, עד שעתיים מהרגע שהוגדרה אפשרות שחרורו מבית החולים. עוד מסר כי סוכם שב"חמ"ל הגריאטרי של משרד הבריאות" יהיו גם נציגי מקופות החולים במטרה להפחית למינימום את הביורוקרטיה הכרוכה בתהליך הזה".

נושאים קשורים:  מוסדות גריאטריים,  מחלקות קורונה,  קשישים,  משרד הבריאות,  19-COVID,  חדשות,  חולי קורונה
תגובות