חדשות

גובה מס הבריאות יופחת לבעלי הכנסה נמוכה

משרד האוצר הסכים לדרישתו של יו"ר ועדת הבריאות בכנסת למתן את העלאת מס הבריאות – מי שמשתכר עד כ-7,500 שקל ישלם 10% פחות, ובמקביל בעלי הכנסה גבוהה ישלמו מעט יותר

ח"כ יוני משריקי, יו"ר ועדת הבריאות בכנסת. צילום: דוברות הכנסת

מס הבריאות יופחת ב-10% למי שמשתכר עד כ-7,500 שקל בחודש, ובמקביל בעלי הכנסה גבוהה ישלמו מעט יותר. כך עלה מדיון שני בכוונה להעלות את מס הבריאות החל מ-1 בינואר 2025, שנערך בוועדת הבריאות של הכנסת.

דניאל פדון, רכז רווחה במשרד האוצר, הודיע כי האוצר נעתר לבקשת יו"ר הוועדה ח"כ יוני משריקי להפחית את העלאת המס ב-10% עבור מי שמשתכר פחות מ-7,500 שקל בחודש.

כזכור, על פי החלטת משרדי האוצר והבריאות, מס הבריאות יעלה מ-5% ל-5.15% ומס הבריאות המופחת לבעלי שכר נמוך, כחלק הבסיסי של ההכנסה, שעומד כיום על 3.1%, יעלה ל-3.25%. עוד נקבע כי כתוצאה מההכנסות שייכנסו לקופת המדינה מהעלאת המס תוגדל התמיכה לבריאות הנפש בקופות החולים.

יו"ר הוועדה ח"כ משריקי הדגיש כי תשובות האוצר עד כה לא מספקות, והעיקרון הקובע לביטוח בריאות ממלכתי אינו מתייחס לעקרונות המיסוי האחרים. על כך השיב נציג האוצר כי שיעור העלאת המס בשכר הבסיס יישאר לשיקול דעתו של השר, כפי שביקש משריקי.

יעל לינדברג, רכזת בריאות באגף התקציבים באוצר, הוסיפה ואמרה כי מתוך 1.4 מיליארד שקל שמיועדים למערכת בריאות הנפש, 950 מיליון שקל יועברו כבר השנה ויגיעו מכספים עתידיים כתוצאה מהעלאת המס.

נושאים קשורים:  ח"כ יוני משריקי,  ועדת הבריאות,  חדשות,  מס בריאות,  משרד האוצר
תגובות