חדשות

מחקר ישראלי מצא: שתיית מים מוגברת מפחיתה סיכון לסרטן השד

החוקרים ב"שערי צדק" ובאוניברסיטת בר אילן הסבירו את הממצאים: "שתיית מים מועטה גורמת להתייבשות התאים, משבשת את תהליך הבקרה בחלוקתם ועלולה לגרום לתהליך סרטני"

שתיית מים. צילום אילוסטרציה

מחקר שנעשה ב"שערי צדק" ובהובלת חוקרים מאוניברסיטת בר אילן מצא כי שתייה מרובה של מים תורמת, ככל הנראה, להפחתה מסוימת בסיכון לסרטן שד וזאת בנטרול משתנים כמו גיל וגנטיקה. הקשר שנמצא הוא סטטיסטי. כך מדווחת הבוקר (א') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום".

לפי הדיווח, במחקר השתתפו 206 נשים בגילאי 65-25. כ-50% מהן אובחנו עם סרטן שד. בקבוצת הביקורת היו נשים עם מאפיינים דומים לקבוצת החולות בגיל, במספר לידות, מסת גוף, הנקה ומשתנים נוספים. הנשים מילאו שאלון תזונתי מפורט.

לא נמצאו כמעט הבדלים בין שתי הקבוצות, למעט העובדה שנשים ללא סרטן שד שתו כ-20%  יותר מים מנשים שחלו בסרטן השד. החולות שתו בממוצע 5.28 כוסות ליום לעומת 6.6 בקבוצת הנשים ללא סרטן שד.

ממצאים הנוספים שעלו במחקר והצטרפו לממצאי מחקרים קודמים בהם עלה כי נשים ללא סרטן שד אכלו יותר פירות, שתו פחות אלכוהול, היו יותר בפעילות גופנית ועם פחות היסטוריה משפחתית למחלה, בהשוואה לחולות בסרטן שד. במחקרים קודמים עלה גם קשר בין שתיית מים להקטנת סיכון לסרטן המעי הגס.

כאמור, הקשר שנמצא במחקר זה סטטיסטי בלבד אולם עלתה בו ההשערה לפיה "ניתן להסביר השפעה חיובית של מים במצב הרוויה של התאים", ציינו עורכי המחקר. שתיית מים מועטה גורמת להתייבשות התאים, משבשת את תהליך הבקרה בחלוקת התאים ועלולה לגרום לתהליך סרטני. שתיית מים מגבירה את קצב התרוקנות המעי והפרשת האסטרוגן בצואה ומקטינה ריכוזו בשד ובכך מקטינה סיכון לסרטן שד".

באקלים החם בישראל שתיית מים מועטה נפוצה למדי ומכאן החשיבות לעודד שתיית מים מספקת, הסבירה יעל קרן, דיאטנית קלינית מצוות המחקר שבו היו גם רחלי מגנזי ופרופ' יונה אמיתי, מומחה לבריאות הציבור מאוניברסיטת בר אילן, ומשה כרמון מ"שערי צדק".

נושאים קשורים:  שתיית מים,  בית החולים שערי צדק,  אוניברסיטת בר אילן,  פרופ' יונה אמיתי,  מחקר ישראלי,  חדשות,  סרטן שד
תגובות