קורונה בישראל

מחתרת הקורונה במאה שערים: מערך טיפול ביתי לחולים קשים

דיווח בערוץ 12: בשכונת מאה שערים הוקם חמ"ל לטיפול רפואי חשאי בחולי קורונה | מאות חולים מהמגזר החרדי מטופלים בבתיהם על ידי מתנדבים ולא מגיעים לבתי החולים

טיפול ביתי לחולה קורונה קשה במאה שערים. צילום מתוך חדשות ערוץ 12

החברה החרדית מפעילה "מערך חשאי של טיפול בחולי קורונה במצב קשה, מבלי שמערכת הבריאות הרשמית של ישראל יודעת על כך". כך דיווח אמש (א') יאיר שרקי בחדשות ערוץ 12. זו הפעם הראשונה שמערך מסוג זה נחשף בצילומים ובהקלטות גלויות  לציבור הרחב בכלי תקשורת המוני.

לפי הדיווח, מאות חולי קורונה מהעדה החרדית מסרבים להתפנות לבתי חולים ציבוריים, הם נשארים בבתיהם, בשכונות החרדיות, בעיקר במאה שערים בירושלים, ומקבלים סיוע רפואי מארגוני מתנדבים בקהילה. בידי המדינה אין שום דיווח על כך.

מכונות חמצן במרתף במאה שערים. צילום: מתוך חדשות ערוץ 12

בתיעוד שנחשף נראה מרתף בשכונת מאה שערים שבו הוקם חמ"ל למאבק חרדי חשאי בקורונה. במקום אופסנו כ-220 מכונות הנשמה וציוד למתן חמצן הנמצא בשימוש נרחב. כמו כן יש במקום ציוד למדידת סטורציה, מדי לחץ דם וארון תרופות. בדיקות דם נשלחות למעבדות ממוסדות. רופאים שמערך זה גייס מבצעים, לדבריהם, שלושה-ארבעה ביקורי בית ביום אצל כל חולה, בהתאם לחומרת מצבו.

הפעילות נעשית בהתנדבות ואחד המתנדבים במערך הזה סיפר שהשירות ניתן עתה לכ-170 חולי קורונה קשים שנעזרים במכשירי חמצן וסטורציה שהמערך המחתרתי מספק להם. הארגון מספק ציוד רפואי או תרופות לכ-500 חולים בירושלים, בבית שמש, בבני ברק, באשדוד, במודיעין ובאלעד. ההחלטה מתי לפנות חולה לבית חולים עקב הידרדרות במצבו נתונה בידי הרופאים המשתפים פעולה. "הם מחליטים מתי הגבול שאי אפשר עוד לקחת אחריות", סיפר אחד המתנדבים.

אחד הרופאים שמלווה את פעילות המערך הזה לא הסכים להיחשף והעדיף להתראיין כשהמסיכה על פניו. הוא הודה שהוא מהלך על התפר הדק שבין המערך הנזקק לשירותיו לבין הממסד הרפואי ממנו הוא מגיע. "אני לא נכנס לצד המשפטי. אני רופא מטפל בבן אדם וממליץ לחולים הללו לפעול בהתאם להוראות. המטרה שלנו: לא לעזור לעקוף את החוק אלא דווקא לעזור למערכת להוריד עומסים".

נושאים קשורים:  מאה שערים,  מגזר חרדי,  חולי קורונה,  חדשות,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
12.10.2020, 12:45

חרדים, חרדים, חרדים,אולי נעזוב אותם לנפשם???אני כותב את הדברים אף שאין בתוכן הכתבה שום הסתהאך ברור שעוד מעט יתחיל פה פסטיבל התגובות המטורלל והמסית נגד החרדיםמספיק! האתר מיועד לרופאים מלומדים בואו נתמקד בדברים החשובים והמעניינים באמת!סליחה על ההתפרצות פשוט עכשיו עברתי קצת על ההיסטוריה וראיתי שרוב ככל התגובות סובבות סביב חרדים וחרדים

אנונימי/ת
12.10.2020, 12:55

אני לא רואה שום בעיה עם הדבר הזה. להפך! אני רואה בכך דבר מבורך. פעילות שלמה שנעשית בהתנדבות ובלי להעמיס על בתי החולים. היכן הבעיה?
רק חבל שזה מחתרתי. זה היה יכול להיות ניסוי מצוין שהיינו יכולים להסיק ממנו מסקנות לגבי טיפול בקהילה במקום אשפוז.

אנונימי/ת
14.10.2020, 07:57

מסכימה.

אנונימי/ת
12.10.2020, 14:33

הערבות ההדדית בקהילה החרדית מעוררת קנאה!

14.10.2020, 23:25

ככל הכבוד על ה"עיין הטובה" ועל ההסתכלות החיובית על אנשי החסד הללו, רק חשוב לי לציין כי לפי הידוע לי הערבות ההדדית והדאגה שלהם לחולים היא לא רק כלפי המגזר החרדי וממש כמו עזר מציון או עזרה למרפא של הרב פירר וכו' כמו כל ארגוני החסד שמנוהלים ע"י עסקני החסד החרדים אך מושיטים יד לעזרה שווה לכל המגזרים בשווה חרדים חילונים ערבים, כנראה שיש כאן באמת רצון טוב ואמיתי לעזור, כי מי שבאמת בא לעזור עוזר לכולם.

אנונימי/ת
12.10.2020, 20:40

לאחר שמלאו את מחלקות הקורונה בבתי החולים - לחרדים יש טענות כלפי המערכת שנמצאת בקריסה. כרגיל - מנצלים אותה עד הסוף ללא בושה אך לא נמנעים מלגנות אותה ולא "סומכים" עליה כשנוח להתארגן לבד. משהו חדש?

אנונימי/ת
12.10.2020, 21:59

יש מקום להרבה ביקורת על המגזר החרדי, אבל דווקא התופעה המתוארת כאן היא לא אחת מהן.
קיומה של המחתרת הזו לא מפריע לאף אחד.

אנונימי/ת
13.10.2020, 00:26

נוכל טיפש.
מי מילא את מחלקות הקורונה?
לפי נתונים רשמיים של משרד הבריאות, מספר החולים הקשים החרדים נע בין פחות מחלקם באוכלוסיה, לדומה לחלקם באוכלוסיה. לא יותר.
הערבים מילאו את מחלקות הקורונה, זה נכון.

אנונימי/ת
12.10.2020, 22:07

מקנא בחרדים על היכולת והאיכפתיות. כל היחידות העייפות לאישפוז ביתי וטיפולי בית של קופות החולים יכולות רק ללמוד מהם איך עושים באמת אשפוז ביתי ולא רק פאקאפאקא

אנונימי/ת
13.10.2020, 00:28

ע'' פ הסטטיסטיקה שפירסם בכתבה ראש האירגון תמותה בקרב המטופלים ע'' י אנשיו שחלקם הגדול בגדר קשים עומדת על כפרומיל אחד, עשירית מתמותה בישראל שאגב כוללת לרב חולים קלים ואף אסימפטומטיים, כך שהיחס הוא בלתי נתפס. מהכרותי מקרוב מערכות home care נוספות, הקיימות בציבור החרדי האחוזים כמעט זהים. צא ולמד, מה מצווה אחת '' ואהבת רעך כמוך '' עם חשיבה נכונה יכולה לחולל...

13.10.2020, 01:17

מהכרותי, התופעה רחבה ונפוצה לא רק במאה שערים ובקרב אלו שאינם שומרים על הנחיות משרד הבריאות אלא גם בקרב הרוב החרדי שנשמר.

צוותים רפואיים מגיעים באופן פרטי לחולים שאינם מעוניינים להתפנות במצבם לבית החולים.

ייתכן שיש חולים שאכן מתפספסים כך ובמקרה של החמרה תפאומית לא יקבלו את הטיפול הנדרש. אבל רבים מהחולים זה הטיפול הטוב ביותר בעבורם.

14.10.2020, 23:45

הסיפר של ה"טיפול המחתרתי" הוא רק דוגמא אחת שמשקפת את כל ה"כותרות" והרעש שעושים סביב החרדים בתקופה האחרונה, כעת אפשר לבחון באמת מי הוא כתב או שדרן שבא נטו לספר עובדות כמו שהן ומי בא עם כוונה נטו לזרוע שנאה,
הנה לכם סיפור הכי פשוט בעולם עוד אירגון חסד בשם אגודה לסיוע לוחלי קורונה אפשר להסתכל על זה בעיין אמיתית ולראות את ההתנדבות היוצאת דופן של אנשים שמדירים שינה מעינייהם רק כדי שעוד יהודי יזכה לטיפול מסור ויחס אישי, ולא יזרק אי שם אל תוך תעשיית המוות המנותקת של מחלקות הקורונה שבבתי החולים, שרק מהבדידיות והדכאון ששורר על החולים שם במשך חודשים יכולים להידרדר, או לומר מדינה בתוך מדינה ועוד סיסמאות כאלה שבאות בכח לקחת דבר טוב ולהציג אותו באור שלילי,
זה רק דוגמא אפשר להעתיק את זה לכל נושא אולי יש כאלה שדווקא צריך להעריך אותם על זה שהם מסתכנים בשביל האחר כן "מפירי הנחיות" אבל לא לעצמם" אותו יאיר שרק הנכבד שסיפר בהתלהבות איך פרוש טס לאומן בניגוד להנחיות אולי היה יכול להיזהר ולומר ראיתי אדם שהסתכן העיקר להציל את אותם מאה נערים נושרים ולבקר אותם 5 ימים לפני ראש השנה הוא לא הסתכן וטס לעשות חופש ביון אלא הסתכן כדי לדאות נפשים ורוחנית לאותם נערים אומללים,, כן.. אבל כשהמטרה היא לתקוף את החרדים אז המטרה מקדשת את האמצעים.. זוכרים את הבואי שהסתכן והציל במסירות נפש את הילדה שטבעה באגם מייים בנגב בסוף הוא מת, איזה אהדה הואא זכה בתקשורת כי הסתכן למען האחר ורק החרדים ה"פנאטים" האלה כי הם "חרדים"חוטפים על הראש כשהם מקריבים למען האחר גם שר הדתות היום היפר!!!!!!!!!! את חוקי הקרונה כדי לעזור לעוד זוג לחיות נשואים כדת משה וישראל ולא כמו עוד זוג עכברושים.. ועל זה כולם מתקיפים,, קצת לפתוח את העיניים חבר'ה יש גם אנשים טובים שם..
פשוט שאל את עצמיך כמה שאלות:
אם החרדים הם אגואיסטים ופרזיטים, למה חשוב להם כל כך לקום ב3:00 בלילה להחליף בלון חמצן לחולה שיכול גם ככה ללכת לבית חולים [בשביל פוליטיקה לא מתאמצים כל כך..].

אנונימי/ת
15.10.2020, 00:08

אני מסכים עם רוח דבריך למעט עניין החתונה.
כדי להתחתן כדת משה בישראל מספיק לקדש את האישה מול שני עדים. אין צורך להפר הנחיות

18.10.2020, 11:39

זה נקרא אשפוז ביתי. שיטה מצוינת להתמודדות עם מחלות מדבקות. אם החולים מרוצים מהטיפול, ומופחת העומס על המערכת, אז מה רע? נשמע כמו win-win situation