קורונה בישראל

סגר שני בישראל: העלייה בנתוני מקדם ההדבקה הכריעה בהחלטה

בראיון ל-ynet מסביר מנכ"ל משרד הבריאות כיצד ייראה הסגר הקרוב ומספר מה היה הרגע שבו הוחלט על הטלת סגר ועל הידוק המגבלות

פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות. צילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הנמצא בבידוד כמו בכירים נוספים ממשרד הבריאות, אמר הבוקר (ב') בראיון לאדיר ינקו ואלכסנדרה לוקש מ-ynet: "אלה שרוצים לעשות את החג אצל משפחותיהם בערים אחרות וייסעו עוד לפני כניסת החג יצטרכו להישאר שם שבועיים. אין נסיעה להורים או קרובי משפחה אחרים במרחק של יציאה מעיר המגורים העכשווית".

פרופ' לוי ציין שפרטים שונים הקשורים בסגר המלא יסוכמו בישיבות שיקיימו השרים ויובאו לידיעת הציבור מחר: "הסגר הכרחי כדי לבלום את ריצת האמוק של התחלואה בתקופה האחרונה", התבטא פרופ' לוי. הוא הסביר כי כאשר "מקדם ההדבקה R טיפס ל-1.2 ול-1.3 כפי שנראה בימים האחרונים, זה היה הרגע שהוחלט שאין ברירה אלא להטיל סגר ויש צורך להדק במגבלות".

לדבריו, לא שוקלים במשרד פתיחת בתי חולים שדה. "אני מעדיף שהרופאים, האחיות, הטכנאים, כולם יישארו בבתי החולים שלהם ויטפלו שם ולא יטפלו בבית חולים שדה שנקים. הבעיה איננה בעיית מיטות אלא מחסור בכוח אדם מיומן".

פרופ' לוי אמר כי נקבע מרחק מקסימלי של 500 מטר לתנועה - למעט ליציאות חיוניות מהבית כמו לעבודה ולקבלת טיפול רפואי. הנסיעה בין הערים ונסיעה למרחקים גדולים לא תתאפשר בסגר הזה.

עוד נקבע שבבתי הכנסת יהיה על מרבית המתפללים להימצא בחוץ בהתאם למתווה "התו הסגול'. לתוך מבני בתי הכנסת יוכנסו אנשים על פי גודל המבנה תוך הבטחת מרחב של ארבעה מטרים סביב כל אדם. על פרנסי בתי הכנסת ומנהליהם יהיה להקפיד על כך. תהיה גם אכיפה מדגמית: "אנחנו לא מצפים שבכניסה לכל בית כנסת יעמוד שוטר אבל אני מאוד מקווה שנאמני הקורונה ופרנסי בתי הכנסת יקפידו על הכללים במיוחד בראש השנה, ביום כיפור, בסוכות וגם אחר כך".

נושאים קשורים:  פרופ' חזי לוי,  סגר,  חדשות,  קורונה,  ראש השנה,  בתי כנסת
תגובות